АНТОН КІЯШКО

Перший рік коронавірусу в Україні.

П'ять уроків для впровадження обов'язкового медичного страхування

Рік тому, коли коронавірус лише охопив світ, ми спілкувались з генеральним директором провідного страховика з медичного страхування "NGS" про досвід Китаю в боротьбі з пандемією.

Протягом року Україна отримала свій досвід, у тому числі у страхуванні, і поділитись ним ми попросили тепер не лише генерального директора компанії Антона Кіяшко, але і його заступника, заслуженого лікаря України Володимира Зеленого.

pic09722_edited.jpg

Антон Кіяшко,
генеральний директор СК «NGS» 

Розкажіть, будь ласка, як страховики зустріли пандемію, і, зокрема, ваша компанія, яка має спеціалізацію в медичному страхуванні.

- Минулий рік пройшов під знаком кризи. Є навіть такий фільм "Наш бренд - кри- за", там в іронічній формі показані політичні чинники публічно відомих процесів. Пандемія якраз стала таким брендом року. Звичайно, страховий ринок дуже сильно інтегрований у процес боротьби з пандемією. Незважаючи на те, що зазвичай цифри свідчать про інерційну відповідь ринку, у цьому випадку страховики були змушені діяти швидко. Зміни стосувались трьох основних напрямків: роботи всередині компанії, співпраці з клієнтами, розробки стра- хових продуктів та каналів дистрибуції. Ми, як і багато компаній, ухвалили нетипове для страховиків рішення і перейшли у формат віртуального  офісу. Багато  бізнес-процесів довелось перелаштовувати на дистанційну роботу. Вдалось значно оптимізувати часове навантаження на співробітників. Це одноз- начно непростий процес, який змінює звичний режим та вносить корективи у соціальні зв'язки колег, проте в якийсь час це було потрібно для їх же безпеки, авже потім, стало очевидним, що нам це дає можливість бути гнучкими та оптимізувати витрати, не зменшуючи якість послуг.

Чи змінились за цей час запити клієнтів у страховому захисті?

Наші клієнти знаходяться переважно в реальному секторі. Завдяки тому, що в минулому році великий бізнес намагався підтримувати рівень зайнятості та зберігав базові бюджети, в тому числі на страхування персоналу, цей сектор встояв. І в цьому є велика відповідальність підприємств, які розуміють, що попри складності та зниження прибутків, головний їх актив, який сприяє розвитку, - це люди. Я вважаю, що бізнес, який зміг у час пандемії поставити попереду людину та її здоров'я, отримає новий ступінь лояльності не лише співробітників, а й клієнтів. Малий бізнес, навпаки, найбільше стикнувся зі складнощами кризи та змушений був не лише скорочувати персонал, але й згортати ті договори медичного страхування, які були укладені та очікували на пролонгацію. З іншого боку, більш активізувались приватні клієнти, які розглядають для себе не лише звичайні ДМС програми, але й окремі ковідні програми, спеціально розроблені страховиками.

Пандемія коронавируса COVID-2019 вже зараз має дуже великі наслідки для світових економік і обіцяє прискорити економічну кризу для багатьох країн світу.

Коронавірус вже охопив майже всі континенти, заразив більше 2 млн чоловік і забрав більше 143 тис життів, хоча він не є самим смертельним серед інших відомих вірусів.

 

Що на ваш погляд, потрібно врахувати Україні у забезпеченні охорони здоров'я українців,  судячи  з  останнього  року  пан- демії?

Україні потрібна прогнозованість, професійність та фінанси. Ми вже давно говоримо про необхідність запровадження обов'язкового медичного страхування, яке здатне ці проблеми подолати. Просування є, але надто повільне. Як свідчить досвід таких країн як Німеччина, Франція або США, обов'язковим видом медстрахування там охоплено близько 60% населення і близько 20% - ДМС. Досвід, механізм  і напрацювання страховиків у добровільному медичному страхуваннї сьогодні можна сміливо використову- вати при впровадженні обов'язкового виду. Наприклад, тільки за минулий рік СК"NGS" по ДМС було врегульовано випадків на суму понад 100 млн. грн., а це мільйони гривень щомісяця, які лікарні  використовують на свій розсуд.

Знаходячись у тісній співпраці з медичними закладами країни ми продовжували максимально швидко і централізовано забезпечувати ці лікарні медикаментами, засобами медичного призначення, реактивами для лабораторних досліджень, киснем, продуктами харчування тощо. Ця співпраця не обмежується лише страховими виплатами, тим більше під час пандемії. Велика частка медичних засобів постачається в якості благодійної  допомоги.  Така  співпраця  є  дуже критичною для лікарень, оскільки часто у них відсутня можливість оперативно проводити тендери на закупівлю життєво необхідних    засобів медичного призначення. Саме тому підтримка страхових компаній є важливим фінансовим механізмом для забезпечення оперативного лікування хворих. Він означає для охорони здоров'я не лише вчасне надання допомоги,

а й передбачуваність та контрольованість.

Проблема також в тому, що на період реформи другої ланки можливість співпраці медичних закладів з альтернативними джерелами фінансування як то добровільне медичне страхування була нівельована. Всі лікувально-профілактичні установи, що уклали договори з Національною службою здо- ров'я, не мали можливості отримувати додаткове фінансування по тому ж випадку лікування окрім державного.

Якщо об'єднати фінансові потужності наших страхових компаній в ОМС, то це дозволить не лише отримувати безкоштовні тести, як це було в Китаї, але й оснащувати лікарні сучасним обладнанням, розширити спектр безкоштовного надання медичних послуг та, найголовніше, вберегти країну від подальшого відтоку лікарів, досвід і руки яких як ніколи потрібні українцям.

Продовження буде.